Què necessites trobar?

NOU COMUNICAT: Amb els salaris d’actors i actrius NO S’HI JUGA

Publicado el 22 de Abril de 2024

L’AADPC, a través de ConArte, juntament amb els altres sindicats representats a la Mesa del Conveni estatal d'actors i actrius de l'audiovisual, hem dit PROU!

Des de finals del mes de gener, els Sindicats hem proposat acords raonables que preservin uns mínims, però la Patronal NO NEGOCIA i no ha proposat ACORDS RAONABLES.

Ha dilatat la pujada salarial malintencionadament per estalviar-se més de mig any d'actualització salarial, per, finalment, "acceptar" l'aplicació de la pujada dels salaris per l'import de l'IPC de l'any 2023, és a dir, el 3,1%, però condicionat a que acceptem que en el futur nou Conveni es limiti la clàusula de revisió automàtica de l'IPC a un màxim de pujada del 2%.

Entenem que això és NO VOLER ARRIBAR A ACORDS I ROBAR EL PODER ADQUISITIU ALS TREBALLADORS, malgrat la nostra bona predisposició a modificar la clàusula de revisió automàtica, incloent un mínim de l'1% i un màxim del 4%.

Amb els salaris d’actors i actrius NO S’HI JUGA. No som una mercaderia.

Estem ja a mitjan d'abril i seguim sense una actualització de les taules salarials en un sector precari, tal com es mostra a l'informe elaborat per AISGE.

La Patronal ha estat dilatant, des de finals del 2019, les negociacions per un nou Conveni de l'Audiovisual, que ha d'incloure, entre altres aspectes, un annex específic per a la publicitat.

Per això, diem PROU i ens plantem, NO ENS DEIXEN UNA ALTRA ALTERNATIVA més enllà d’acudir al SIMA, Servei Inter confederal de Mediació i Arbitratge, per iniciar un procediment de conflicte col·lectiu.

Continuem treballant per aconseguir acords amb la Patronal.