Què necessites trobar?

Héctor Mellinas

ESPECIALITATS :
Actor/Actriu, Director/a
ALTRES ESPECIALITATS:
{pi_otrasEspecialidades}
ESTUDIS:
El Timbal, cursos varis de reciclatge professional
EMAIL:
hectormellinas@gmail.com
IDIOMES:
català, castellà, anglès
REPRESENTANT:
{pi_representante}
ALÇADA:
1,81

FORMACIÓ ESCÈNICA

2022
«Depassar els límits: el paper de l'actor en el paper», amb Neil LaBute i Michael Attenborough.
Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett (11 al 16 de juliol).

«Monòlegs, contes i altres textos», amb Marta Pérez.
Col·legi de Teatre de Barcelona (27 de gener al 31 de març).


2020

«Construcció del personatge: la càmera i tu», amb Mario Gas.
Estudi Karloff (24 al 28 de febrer).

«Els recorreguts interiors: com estar sempre viu amb el cos i amb la paraula», amb Carme Portaceli.
Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett (03 al 07 de febrer).


2018

«Viewpoints: Microcosmos/macrocosmos», amb Carlota Subirós.
Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett (26 de novembre al 05 de desembre).

«L’autoficció: dir-se a escena», amb Sergio Blanco.
Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett (9 al 14 de juliol).

«Paisatge i acció. Una mirada sobre l’escenografia contemporània», dirigit per Montserrat Figueras.
Institut d’Humanitats de Barcelona, en col·laboració amb l’Institut del Teatre (5 de febrer al 19 de març).

«Teatralitats contemporànies entre presentació i representació», amb Davide Carnevali.
Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett (10 al 31 de gener).


2017

«Els clàssics: de l'enciclopèdia a l'escenari», amb Xavier Albertí.
Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett (7 al 28 de novembre).


2016

«Terra de ningú, de Harold Pinter: una anàlisi teòrico-pràctica», amb Xavier Albertí.
Obrador Internacional de Dramatúrgia de la Sala Beckett (29 de febrer al 08 de març).


2011-2012

Cant líric (contratenor) amb Begoña Alberdi.


2009-2011

Cant amb Pilar Capellades, Alícia Ferrer i Susanna Domènech a Aules, Escola d’Arts Escèniques.


2008-2010

Interpretació i cursos de dicció i vers, amb Rosa Mateu i Natàlia Sellarès, a l’Escola d’Estudis Escènics El Timbal.


2008-2009

Intensius d’estiu de teatre musical a l’Escola Memory.


2004-2012

Teatre i cursos de veu, amb Carme Callol, a l’Associació Cultural La Jarra Azul.


TREBALLS

Héctor Mellinas

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

2023-2024
Pare nostre, mare nostra, de Leo Pimlico. AADPC/Espai Actua/La Mercè Girona.
Direcció d'Anna Güell. Ajudant de direcció.

2023
Jehanne d'Arc, a partir de Béla Hamvas. Refugi Antiaeri de Sant Adrià del Besòs. Site-specific.
Direcció i dramatúrgia. Amb Muguet Franc.

2022-2023
Un quadre, una paret, una piscina, a partir de William Shakespeare. Sala Melmac/Festival Mutis 2023.
Direcció, dramatúrgia i personatge principal (Joan Gilbert).
Projecte guanyador d'una residència de creació a la Sala Melmac.
Premi al millor actor protagonista del Festival Mutis de Barcelona.
Premi a la millor direcció del Festival Mutis de Barcelona.

2022
Barcelone, de Barthélémy Maupas. Estrade (França). Curtmetratge.
Direcció de Jules Bonnel. Personatge principal (Joan).

Bros, de Romeo Castellucci. Societas Teatro Comandini/Grec Festival de Barcelona.
Direcció de Romeo Castellucci. Personatge secundari (Cor de policies).

Seven Dates, de Neil LaBute. Sala Beckett/Obrador d'Estiu.
Direcció de Michael Attenborough. Personatge principal (One).

Barquito de papel, de Ryant Brito. Bande à part. Curtmetratge.
Direcció de Ryant Brito. Personatge principal (Sonny).

El maniquí, de Raquel Santanera. Festival Mutis de Barcelona. Lectura dramatitzada.
Direcció i personatge principal (El jove pintor).

El gos geomètric, d'Agustí Bartra. Horiginal/Tradicionàrius. Lectura dramatitzada.
Direcció i personatge principal (Calíban).

2021
Bros, de Romeo Castellucci. Societas Teatro Comandini/Temporada Alta.
Direcció de Romeo Castellucci. Personatge secundari (Cor de policies).

Diàlegs de Carmelites, de Georges Bernanos. AADPC/Teatre Romea.
Direcció i personatge secundari (Cavaller de la Force).

Don Joan i Faust (una cacera), de Christian Dietrich Grabbe. Teatre Lliure.
Dramatúrgia.
Ajut Carlota Soldevila a la Creació de Projectes Escènics.

Nuestra necesidad de consuelo es insaciable, de Stig Dagerman. La Bombeta Companyia Teatral.
Direcció, dramatúrgia i personatge principal (El actor mudo).

El primer home, d’Albert Camus. Universitat de Barcelona. Lectura dramatitzada.
Direcció de Rosa Renom. Personatge principal (Jacques).

2020
Dinamarca, de Lluïsa Cunillé. AADPC/Dau al Sec.
Direcció. Amb Pep Planas i Fina Rius.

Les Goldberg (una vanitas), a partir de La festa, de Lluïsa Cunillé. La Bombeta Companyia Teatral.
Direcció, dramatúrgia i personatge principal (L’home més jove).

Estimada Medea, d’Antonio Tarantino. Universitat de Barcelona. Lectura dramatitzada.
Direcció. Amb Anna Güell.

2019
Vaselina, de Gabriele Di Luca. Sala Trono/La Villarroel.
Direcció de Sergi Belbel. Ajudant de direcció.

Safo insomne, a partir de Marguerite Yourcenar i Guillem Gavaldà. Horiginal/Fira Literal. Lectura dramatitzada.
Direcció, dramatúrgia i personatge principal (Trapezista).

L’aniversari (o un instant de mística laica), a partir de Joan Brossa. Escenari Joan Brossa.
Direcció, dramatúrgia i personatge principal (El mort).
Projecte guanyador de la Residència Brossa.

2018
Kassandra, de Sergio Blanco. TNC/Bitò Produccions.
Direcció de Sergi Belbel. Assistent de direcció.

2017
Peymann (no és una comèdia), a partir de Thomas Bernhard. La Bombeta Companyia Teatral.
Direcció, dramatúrgia i personatge principal (Claus Peymann).
Premi al millor actor de la Mostra de Teatre de Barcelona.
Premi especial del jurat al millor espectacle de la Mostra de Teatre de Barcelona.

2016
El saltamartí, de Joan Brossa. La Bombeta Companyia Teatral.
Direcció, dramatúrgia i personatge principal (La Valquíria).

2015
El sabater, de Joan Brossa. La Seca Espai Brossa. Lectura dramatitzada.
Direcció i personatge principal (El Clown).

Jordi Rubió i l’esperit del llibre, de Gaston Gilabert. Theatrum Sapientiae.
Direcció de Gaston Gilabert. Personatge principal (Jordi Rubió).

Ramon Margalef i l'aventura de la vida, de Gaston Gilabert. Theatrum Sapientiae.
Direcció de Gaston Gilabert. Diversos personatges secundaris.

2014
Macbeth, de William Shakespeare. Aulascenica.
Direcció de Jordi Bermejo i Mar Puchau. Personatge principal (Macbeth).


ALTRES

2022
Podcast de lectura en veu alta Benvinguts a Vacalforges (Ràdio Intermitent).

2021-2023
Redactor a la Base de Dades de Dramatúrgia Catalana Contemporània de l’Institut del Teatre.

2017-2020
Professor de teatre per a gent gran (TASCA Projectes d’animació sociocultural).

2016-Actualitat
Professor associat al Departament d’Educació Lingüística i Literària de la Universitat de Barcelona. Assignatures d’habilitats comunicatives, veu, relat oral, literatura, teatre i art.

2015-2020
Publicacions diverses en revistes especialitzades i capítols de llibre sobre Calixto Bieito, Joan Brossa, Lluïsa Cunillé i Carles Santos, entre d’altres.

2014-2015
Lector per al Gran Teatre del Liceu.

2014-2015
Màster en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes. Universitat Autònoma de Barcelona.

2011-2019
Professor de teatre per a nens i joves (Puça Espectacles).

2010-2014
Grau en Filologia Catalana. Universitat de Barcelona.





VIDEOS

Héctor Mellinas



AUDIOS






La fulla, Josep Carner


Residente privilegiada, María Casares



CONTACTE

×

{SuccessMessage}

×

{ErrorTitle}

  • _error


Héctor Mellinas