Què necessites trobar?

TORNA L’ENLLAÇ, LA TROBADA ENTRE ARTISTES I GESTORS/ES CULTURALS, AMB UN FORMAT RENOVAT

Publicado el 21 de Marzo de 2019

DIA: dimecres 10 d'abril de 2019 

HORARI: de 9.45 h i fins les 13.30 h 

LLOC: bar Mau Mau (Fontrodona, 35, Barcelona) 

PREU: Gratuït per a socis/es de l'AAPDC, APCC, APdC, APGCC i TTP 
10 € per a no socis (es pagaran a l'inici de la sessió) 

PLACES: 75 


INSCRIPCIONS
Data límit d’inscripció: 2 d'abril

Un any més torna l’Enllaç, la trobada entre gestors/es culturals i artistes de les arts escèniques, però en aquesta quarta edició canvia de format per millorar i augmentar les connexions entre els professionals dels dos àmbits. L’objectiu d'aquesta jornada és compartir eines i recursos per a la professionalització del sector cultural.

Hi haurà 5 taules amb 5 professionals de la cultura que parlaran al voltant de 5 temàtiques diferents: comunicació cultural, preproducció, producció, distribució/management i recerca de finançament. 


Funcionament

De les 5 taules temàtiques que us proposem, podreu participar únicament en 2, i per fer-ho haureu d’establir un ordre per prioritat de l’1 (més) al 5 (menys) en el formulari segons les vostres necessitats professionals. Un cop acabi el termini d'inscripció (2 d'abril), s’assignaran les taules per estricte ordre d’inscripció i us ho comunicarem per correu electrònic.

La dinàmica d’aquesta primera part rau en què la persona que conduirà la taula exposarà, durant 30 min, les claus de la seva especialitat i com aplicar-les en el vostre dia a dia aportant idees i noves metodologies. Els altres 30 min serviran perquè les persones de la taula formuleu preguntes, aclariu dubtes, compartiu comentaris per enriquir els continguts exposats prèviament. Un cop acabada la primera taula, canviareu i passareu a la segona, que repetirà el mateix format de funcionament.

A la segona part de la sessió : networking entre tots els assistents
Després de fer un cafè, passarem a fer una dinàmica conjunta per conèixer-nos millor on podrem intercanviar necessitats actuals amb eines i recursos que podem oferir.


Informació dels ponents

- Comunicació cultural, amb Neus Molina, qui donarà les 10 tips per dissenyar i implementar estratègies comunicatives per fer créixer el nostre projecte cultural. Des del pla de comunicació al "màrqueting de guerrilla". Des de la premsa tradicional a les stories d'Instagram.
Neus Molina ha desenvolupat la seva carrera en el sector cultural fent tasques de comunicació i premsa per a companyies de teatre i circ, institucions culturals i agències de comunicació.

- Pre producció, amb Montse Prat, qui parlarà del moment en què una idea està prou treballada per iniciar el procés que ens porti al disseny i la metodologia de producció del projecte, per conèixer el projecte en tota la seva globalitat i complexitat, situar-lo de manera adequada i estratègica per a desenvolupar-lo correctament, i evitar perdre oportunitats, desviar-nos del camí, equivocar-nos en els plantejaments o gestionar-lo i dirigir-lo inadequadament.
Montse Prat és docent en actiu, especialista en producció executiva de projectes —sobretot de dansa, i està vinculada a l’Institut del Teatre com a coordinadora i assessora de l’alumnat i les persones ja graduades.

- Producció, amb Nunu Santaló, qui es centrarà en la importància que una bona producció és el 50% de la clau de l’èxit, i és necessari tenir present totes les etapes d’una producció i els timmings que demana el sector. Es farà un repàs de les diferents fases de producció que requereix un espectacle i s’analitzarà el sistema i el sector per entendre com destinar i optimitzar els recursos que tenim a l’abast.
Nunu Santaló és membre de la companyia Obskené, de la qual ha produït diverses obres, i actualment és distribuïdora d’espectacles a Magnètica Management, com també la productora i la distribuïdora de l’espectacle “Les Clinck”, de la Cia. Les Bianchis.

- Distribució/ management, amb Vicenç Mayans, qui donarà informació pràctica sobre la distribució artística i els diferents nivells dins de cada projecte artístic, resolent els dubtes i responent les preguntes que més preocupen per trobar solucions de forma conjunta.
Vicenç Mayans ha desenvolupat la seva carrera com artist manager dins d'Agente129, acompanyant artistes des de fa 5 anys, i està enfocat a companyies de dansa i circ com també disciplines lligades a la fisicalitat.

- Recerca de finançament, amb Jorge Bernárdez, qui us explicarà aquelles qüestions més pràctiques que heu de tenir en compte per a què el vostre projecte artístic sigui viable a nivell econòmic. Quines fonts de finançament estan al vostre abast? Que s'ha de tenir en compte a nivell econòmic quan es crea un projecte artístic? Quines despeses s'han de definir? Com es poden calcular els ingressos? Com podem explotar el projecte un cop realitzat?
En Jorge és gestor cultural amb un perfil directiu, expert en finançament i amb més de vint anys d'experiència en la gestió, direcció, consultoria i formació d'organitzacions de l'àmbit creatiu. És docent i conferenciant en universitats i institucions. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials (UAB), Màster en Gestió Cultural (UB) i MBA (UPF).


Si vols enllaçar-te amb altres professionals, inscriu-te abans del 2 d'abril!


Organitzen: