Què necessites trobar?

TAULA RODONA SOBRE L'IMPACTE DE LA PANDÈMIA COVID19 EN LES DINÀMIQUES DE LES ESCOLES D’ARTS ESCÈNIQUES, DOBLATGE I AUDIOVISUALS

Publicado el 28 de Septiembre de 2020

Taula rodona en línia, gratuïta i oberta a tothom

Dimecres 30 de setembre de 17 a 19h via Zoom 


CONFIRMA LA TEVA ASSISTÈNCIA 



Aquesta taula rodona pretén valorar els efectes de la crisi sanitària causada per la COVID19 i les seves respectives mesures de prevenció en el programa acadèmic de les escoles d’art dramàtic, circ, cinema i doblatge. A més, es compartiran les diferents estratègies segons les necessitats específiques de cada sector.

Els objectius són:

• Posar en comú les mesures adoptades per cada escola segons la seva especialitat i per tant, les seves necessitats específiques

• Compartir els efectes de l’aplicació d’aquestes mesures fins avui

• Buscar punts de trobada i diferències que alimentin de manera recíproca noves propostes que puguin sorgir

• Debatre sobre la possible potencialitat pedagògica de la "nova normalitat" tenint en compte les característiques del sector


Participants:

Institut del Teatre, Magda Puyo 
Col·legi de Teatre, Gisela Krenn
Escola de Teatre i Circ d'Amposta, Jordi Príncep
Escola de Doblatge Barcelona, Rafael Calvo
Escola Universitària ERAM, Miquel Bisbe
ESCAC, Sergi Casamitjana

Moderadora: Míriam Escurriola


Míriam Escurriola, moderadora d’aquesta taula rodona. És llicenciada en Interpretació per l’Institut del Teatre i en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. En televisió participa actualment en la tercera temporada de la sèrie "Com si fos ahir" (TV3) amb el personatge de repartiment Miren. En doblatge ha treballat doblant en català, castellà i espanyol llatí les sèries "El Dr. W", "Flying Squirrels" i "Tin & Tan" (Magoproduction / TV3-K3 / TVE / Señal Colombia). Estrenarà aquest 2020 la creació "Boira a les Orelles" amb els Pirates Teatre a El Maldà Teatre. Signa el 2019 la direcció i dramatúrgia del cabaret de creació "Akelarre" (The Feliuettes, producció El Maldà). També durant el 2019 tanca com a creadora i intèrpret el laboratori de creació "As punk as possible" (Vulnus, UOC, Sala Beckett) i estrena com a directora i dramaturga "Fins als... Nadals", cabaret de creació al Club Condal (Aules Produccions, Teatre Condal). Durant tota la seva carrera ha compaginat la seva faceta com a intèrpret amb la creació i la direcció d’espectacles.
Magda Puyo és Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona. Directora i Dramaturga. Professora de Direcció i Interpretació a l’Institut del Teatre des de 1996. Ha estat Coordinadora Acadèmic i Directora Pedagògica de l’Escola Superior d’Art Dramàtic.Ha estat membre del Consell Assessor del Teatre Nacional de Catalunya (1998-2001) i Directora Artística del Festival Sitges Teatre Internacional-Creació Contemporània (2001- 2004). El novembre del 2015 és nomenada Directora General de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona. Rep nombrosos premis entre els que destaquen el premi de la Crítica per la creació de Pesombra estrenat al Centre Dramàtic, el premi de la Crítica per Temps Real, text d’Albert Mestres i Stabat Mater d’Antonio Tarantino Premi Serra d’Or al millor espectacle de la temporada, estrenats tots dos al TNC.
Gisela Krenn va estudiar a l’Institut del Teatre i actualment és directora de Col·legi de Teatre. Va començar la seva carrera com a actriu i s’ha acabat centrant en la professió de directora de càsting tant de cinema com de televisió amb més de 40 produccións. Participa en diferents cursos de postgrau a la Fundació Blanquerna, Facultat de Ciències de la Comunicació i el Curs de Màster TV3 per la Televisió de Catalunya. Col·labora com experta en l'elaboració de la Titulació del Cicle Formatiu de Grau Superior en Tècniques d’Actuació Teatral.
Jordi Príncep és fundador i director-gerent de l’Escola de teatre i circ d’Amposta. (Associació de teatre i circ Terres de l’Ebre). També és Vicepresident de l’Associació Catalana d’Escoles de Teatre. (ACET) desde 2017-2019. En l’Ajuntament d’Amposta, és director de la Festa del Mercat a la Plaça d’Amposta i és director executiu i artístic del Festival Internacional de teatre i circ d’Amposta.
Rafael Calvo és director de l’Escola Doblatge Barcelona. Director y actor, ha traspassat per tots els graons i segments del sector: locució, publicitat, televisió, actor, adaptador, ajustador i director. Alguns dels seus treballs: 007 Sin tiempo para morir-La viuda negra-Erase una vez en Hollywood – Los Vengadores End GAme- Lejos de casa – Men in Black – Spiderman – Corazones de acero – Annie – Magia a la luz de la luna – Agosto – Maléfica – Django Desencadenado – Saga “Iron Man” – Elysium – Thor – Los Vengadores – 007 Skyfall, entre altres.
Miquel Bisbe és llicenciat en Economia per la UAB l'any 1992, a l'any 1999 assumeix la responsabilitat de tirar endavant el projecte de creaciód'una escola universitària dedicada a la comunicació dins el món de les noves tecnologies, creant l'Escola Universitària ERAM, desenvolupa tasques de direcció financera, recursos humans, comunicació i gestió acadèmica. La seva línia principal de recerca és la comunicació emocional, està realitzant la tesi "La comunicació emocional en la gestió universitària: El cas de la Universitat de Girona".
Sergi Casamitjana Sergi Casamitjana va estudiar imatge i so en el Centre Calassanç. Graduat a la Tisch School of Arts de la New York University
Des del 1992 DOCÈNCIA: Del 2008 fins l’actualitat, director de l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya). Anteriorment, Cap del Departament de projectes, Cap del Departament de Direcció i professor de Direcció Cinematogràfica, Barcelona, 2000-2007; International Lecturer de Film Directing i Acting-Directing a NGEE ANN POLYTECHNIC, al Film, Sound & Video Department, de Singapur, 1997-1998; Cap del Departament de Llenguatge Audiovisual de l’Institut del Teatre de Barcelona, 1992.
1995-2006 PRODUCTOR EXECUTIU d’ESCÁNDALO FILMS: Productora de l’ESCAC, responsable dels projectes de graduació, espots i videoclips amb un extens reconeixement nacional i internacional, així com de les noves línies de producció desenvolupades a partir del 2005 amb la finalitat d’agilitzar i facilitar l’entrada dels alumnes graduats de l’ESCAC al món professional: projecte òpera prima: Lo mejor de mí (2007), Tres dies amb la familia (2009), Blog (2010), Eva (2011), Animals (2012), Family Tour (2013), Toro (2016), Mi querida cofradía (2018), Matar al padre (2018).
CURTMETRATGES: 500 premis nacionals i internacionals des de l’any 1998. Entre ells el Premi al millor curt en el Festival de Sundance 2006, Versión Española, premis Canal Plus, Millor curt en Mar de Plata...
PUBLICIDAD: Treballa en campanyes institucionals de la FILMOTECA DE CATALUNYA, EL LICEU, UNIVERSITAT DE BARCELONA, APEC... entre altres. Guanya el Sol de Plata de San Sebastián l’any 2005 per l’espot "Quieres hacer cine" per a l’ESCAC i el DRAC de ORO l’any 2003 per la campanya "Corto pero intenso" de CURT FICCIONS.
1999-2005 PRODUCTOR EXECUTIU de DESASTRE DE CINE: Productora de videoclips, espots i curtmetratges, guanyadora del Premi Ondas al Millor Videoclip l’any 2004 per TÚ SIGUE ASÍ d’OBK. Treballa per campanyes de TELEFONICA, UNIPUBLIC, HISPAVOX, WARNER, CONSTRUMAT, SONY, BMG ARIOLA, TVC, COFIDIS, RIO ASOCIADOS, LA VUELTA A ESPAÑA...