Què necessites trobar?

NOU COMUNICAT DE JUNTA REFERENT AL CAS DE L'INSTITUT DEL TEATRE

Publicado el 26 de Febrero de 2021

Davant l’article d’investigació periodística sobre assetjament i abús de poder en el sector de les arts escèniques -dut a terme per Núria Juanico i Albert Llimós, i també davant del que se n’ha desencadenat, com a Junta Directiva de l’AADPC:

o Recordem un vegada més a qualsevol professional del sector, tant si forma part de la nostra associació com si no, que l’AADPC continua oferint recolzament tant jurídic com de suport solidari, i que l’exercim amb valors com el respecte, la integritat i l’educació, ja que entenem que també formen part de la nostra feina.

o Remarquem la importància de tenir consciència de col·lectiu. La solidaritat, sense fissures en casos com al qual ens referim, encara és un grau no assolit en d’altres àmbits del nostre ofici. Participar activament en la defensa dels drets i el compliment dels deures laborals, per exemple, facilitaria molt la detecció de les irregularitats i la seva solució.

o Demanem a les persones que pateixin, o que siguin testimonis de qualsevol tipus d’assetjament o abús, que facin la passa primordial i necessària per activar tots els protocols i mecanismes de defensa existents. El silenci és el millor sòl abonat per a qui abusa i/o assetja.

o Reclamem que els entorns de formació han de ser llocs segurs, lliures de qualsevol possibilitat d'abús per part de qui sigui, i on tothom s’hi senti sempre escoltat i emparat. Aquesta garantia recau en la direcció de cada centre, que n'és i n'ha de ser responsable i que ha d’assumir les conseqüències que es derivin d'una falta greu d'inacció i rigor en les seves atribucions.

Finalment, esperem que la Comissió que investiga els casos d’abús i d’assetjament a l’ITB arribi al fons de la qüestió per erradicar d’una vegada per totes aquesta xacra, que no només afecta a les Arts Escèniques sinó a la societat en general.